onsdag den 25. april 2012

Lidt inspiration til aftensmaden

Jeg har set flere bloggere efterspørge idéer til madplaner, og jeg har også set andre lægge en masse dejlige retter ud både med opskrift og billeder. Et af mine råd omkring madplaner er, at man skal være realistisk, det vil sige der skal for vores vedkommende være en nem dag med f.eks. rugbrød = ingen forberedelse eller opvask. Jeg vil gerne bidrage med nogle idéer, så her kommer lidt af vores aftensmad den sidste uge.
Fiskefrikadeller med ris/bønnesalat og estragondressing.


Rispapirsruller med teriyakilaks, rejesalat, grønt, risnudler og hjemmelavet peanutbutterdressing til (den dressing sparkede altså r..). 

Rødspætteruller med bacon om, og med spidskål og asparges i. Ris i karrykokosmælk også med spidskål i.
Koldskål med kammerjunker og jordbær. Hurtig og nem aftensmad efter en dag på farten (og måske ikke det sundeste).
Som I kan se er der en del med ris, men vi får altså også andet. Ris fungerer bare rigtig godt til mig og min krop. Når jeg laver mad er det tit bare udfra idéer i hovedet, og det giver da som regel et okay resultat.

4 kommentarer:

  1. Mmmm det ser super godt ud!
    Tror at fisk ville blive endnu mere populært herhjemme hvis det blev serveret med bacon om :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt ikke dårligt med bacon om, det kan anbefales :-) Men fisk er bare generelt min yndlings (det kan vist også ses på de retter jeg har vist)

      Slet
  2. Dejligt med ny inspiration, den med fiskedeller snuppe jeg :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt du kunne blive lidt inspireret af det :-) Jeg synes selv det er dejligt når man kan få lidt ny inspiration :-)

      Slet