tirsdag den 29. april 2014

Måltider med de små - Bertram tester grød

Mad til baby og mad til mor - som før nævnt gør jeg en del ud af det med måltiderne allerede fra mine børn er babyer og starter på grød. Jeg tror det gør oplevelse bedre selv om de er helt små, at vi spiser sammen og det er hyggeligt. Måltiderne skal være gode stunder. Jeg kan mærke på Alberte at det har påvirket hende, hun hygger sig også med det og anerkender når jeg har gjort mere ud af maden osv, og spiser vitterlig alt hvad der bliver serveret, hun elsker i den grad mad. Og det gør hendes lillebror tilsyneladende også. Han nærmer sig et halvt år men spiser allerede tre måltider om dagen, jeg kan klart mærke det interesserer ham mere end flasken. På det punkt glæder jeg mig til han rammer de 6 måneder, så han kan få lov til at smage på mere, for han er meget nysgerrig på mad (på alle andre punkter må tiden gerne stoppe lidt).
Jeg laver normalt altid babymaden selv, jeg synes det er sjovt at teste nye ting af, og Alberte synes det er sjovt at hjælpe med at lave mos til Bertram. Men når vi er på farten er det smart med nemme løsninger synes jeg, og der har jeg både til Alberte og Bertram brugt færdige grødblandinger der bare skulle blandes med vand. Så selv om jeg laver meget selv, har jeg sagt ja til at Bertram kunne teste Semper babygrød. Han er en taknemmelig testperson, og spiser glad af grøden. Jeg synes det er dejlig nemt hvis man er presset på tid eller hvis man skal ud af huset. Han har indtil videre både smagt majsgrøden og risgrøden, og begge spiser han uden besvær. Senere skal han prøve en fuldkornsgrød, men det venter vi med til han bliver de 6 måneder. I grøden fik han lige en lille klat hjemmelavet æble/abrikosmos, noget han bestemt heller ikke takker nej til.


Semper produkterne har jeg modtaget som testprodukter, ordene og meningerne om produkterne er helt mine egne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar